Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Hodnocení laterality koní
SEDLÁČKOVÁ HANZLÍKOVÁ, Petra
Lateralita je schopnost živočichů předvídatelně a nenáhodně upřednostňovat při nejrůznějších činnostech pravou či levou stranu těla. Cílem této diplomové práce bylo vytvořit přehled o dosavadních vědeckých poznatcích týkajících se laterality hospodářských zvířat se zaměřením na koně. V další části bylo cílem vyhodnotit lateralitu koní s využitím pěti testů a následně vyhodnotit a porovnat jejich výsledky. Celkem bylo testováno osm koní plemene Český teplokrevník pěti rozdílnými testy laterality a uskutečněno bylo 1216 měření. Testování koní bylo provedeno na rodinné ekologické farmě, zabývající se jak živočišnou - chovem koní, tak i rostlinnou výrobou. Každý kůň byl testován třemi testy vyhodnocujícími motorickou lateralitu (test preference přední nohy při pasení, při nacválávání a preference používání přední končetiny při vstávání z ležící polohy), jedním testem vyhodnocujícím senzorickou lateralitu (olfaktorický test preference používání jedné nosní dírky před druhou) a hodnocením čelních vírů na hlavě. Lateralita byla určena výpočtem indexu laterality (LI). Výsledky byly hodnoceny pomocí statistického programu Statistika 12 (TIBCO?), chí-kvadrát testu a korelační analýzy. U čtyř koní došlo ke shodě u většiny testů laterality. Celkem bylo 62,5 % koní ambilaterálních, 25 % koní levostranných a 12,5 % pravostranných. Nebyl prokázán vliv věku (p = 0,549) ani pohlaví (p = 0,202) na lateralitu koní. Jako nejvíce spolehlivé se ukázaly testy motorické (67 až 100 %). Naopak nejméně spolehlivý byl olfaktorický test, který vykazoval nejvyšší chybovost, a to 87,5 %. Znalost senzorické a emoční lateralizace může být prospěšná při různých typech tréninku, výcviku, ale i v běžném životě koně.
Práce s levorukým žákem na počátku školní docházky
Uhlířová, Petra ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá lateralitou a způsoby její diagnostiky u dětí. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o lateralitě, metodách diagnostikování a metodice práce s levorukým žákem na počátku školní docházky. Cílem zkoumání v praktické části diplomové práce bylo zjistit informovanost o práci s levorukými dětmi mezi studenty učitelství 1. st. ZŠ a učiteli v praxi. Přílohová část diplomové práce obsahuje dotazníky použité pro praktickou část diplomové práce a pracovní listy pro žáky na uvolňování ruky při psaní.
Diagnóza laterality ve školním prostředí
Šnajdrová, Veronika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce obsahuje teoretické základy projevů dominance mozkových hemisfér - laterality. Zabývá se vývojem laterality, jejím genotypem a fenotypem, stupni, typy a druhy laterality, zmiňuje se o následcích nevhodného výchovného působení na genotyp laterality a následné nápravě. Dále se zabývá diagnostikou laterality, a to především z pozice učitele. Základní myšlenkou této práce je podpora přirozeného vývoje dítěte prostřednictvím vhodného působení na lateralitu dítěte, konkrétně žáka s diagnózou dysfázie.
Práce s levorukým žákem na počátku školní docházky
Uhlířová, Petra ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Kropáčková, Jana (oponent)
Diplomová práce se zabývá lateralitou a způsoby její diagnostiky u dětí. Je dělena na část teoretickou, praktickou a přílohovou. Teoretická část pojednává o lateralitě, metodách diagnostikování a metodice práce s levorukým žákem na počátku školní docházky. Cílem zkoumání v praktické části diplomové práce bylo zjistit informovanost o práci s levorukými dětmi mezi studenty učitelství 1. st. ZŠ a učiteli v praxi. Přílohová část diplomové práce obsahuje dotazníky použité pro praktickou část diplomové práce a pracovní listy pro žáky na uvolňování ruky při psaní.
Diagnóza laterality ve školním prostředí
Šnajdrová, Veronika ; Vítečková, Michaela (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Tato bakalářská práce obsahuje teoretické základy projevů dominance mozkových hemisfér - laterality. Zabývá se vývojem laterality, jejím genotypem a fenotypem, stupni, typy a druhy laterality, zmiňuje se o následcích nevhodného výchovného působení na genotyp laterality a následné nápravě. Dále se zabývá diagnostikou laterality, a to především z pozice učitele. Základní myšlenkou této práce je podpora přirozeného vývoje dítěte prostřednictvím vhodného působení na lateralitu dítěte, konkrétně žáka s diagnózou dysfázie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.